Kalas

Kommentarer
PATRICIA - Mamma till W&N

Självklart menade jag inte arbetande föräldrar! herregud, ska man ha med sig barnet på jobbet? Det går ju verkligen inte. Så kommer mina barn också få, och det är rätt snart. Men OM man kan, så ser jag bara de som en fördel att dom får vara hemma tillsammans för att stärka band till syskon.

Det handlar om en så kort tid i deras liv! Resten av livet kommer handla om förskola, skola.. kan man då inte ta vara och njuta på 1 år tillsammans? :/

Det jag syftade var med arbetslösa/föräldralediga som lämnar barn 30 ht i veckan. Från 09-14 är det aktiv lek med vila och lunch. Resten är dötid! tänk tvärtom, att barnet ser mamma och lillebror gå iväg. Där får man vänta tills allt är mörkt ute, tänk dig att jobba 30 ht i veckan UTAN rast! Det tar mer på ett barn än man tror att gå på förskolan.

När man möts av pedagogerna så säger dom: allt har bara gått bra! - jovisst, i helhet. Men vi vet ingenting, och vissa förskolor HAR inte möjlighet att ge varje barn de den behöver för dom är för stora grupper.

Kan man inte då som förälder se till att sitt barn får aktivera sig, gå till öppna, träffa vänner?
Då VET du vad som händer, du VET att du ger ditt barn de största förutsättningarna..

Förlåt, nu skrev jag en hel dagbok åt dig!
Kram

2012-11-06 » 20:22:07
BLOGG: http://mammasangel.vimedbarn.se



DITT NAMN:
Stammis? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0