Till alla er där ute som försöker

Kommentarer
Carolina

Håller med. Var otroligt lätt för mig att sluta röka när vi försökte bli gravida. Inget sug alls och jag som blivit galen när jag försökt sluta innan. När jag väl blev gravid så var det dock som du beskriver, då FICK jag helt plötsligt inte röka, då kom suget tillbaka och precis som du drömde jag mardrömmar om hur jag rökte och hur dåligt samvete jag fick osv. Är rädd att jag inte kommer kunna stå emot när jag väl fått barn, men hoppas att jag klarar av det, känner ju precis som du att det luktar fruktansvärt äckligt och att jag minsann inte vill riskera att skada människor i min närhet med cigarettrök.

Svar: Det är jättebra av dig att inte röka! Det är alldeles för många tjejer som röker under graviditeten, som inte förstår vad de förstör! Starkt av dig att sluta! Och jag tror att du kommer klara det sedan när ditt barn är fött också.För det första, så har du inte tid att röka. Första tiden är barnet så beroende av dig och du är kommer antagligen vara lika hispig och paranoid som alla andra nyblivna mammor så då blir det inte att du röker.
Det är nog större risk när barnet börjar klara sig lite mer själv som det kan bli jobbigt. Jag har större röksug nu än när Wille precis var född.
Men jag tror du kommer klara det gallant och se att det är mycket skönare att vara rökfri :) Tänk bara när du har varit rökfri ett helt år, vilken bedrift! :)
Beatrice - mamma till William

2012-07-05 » 23:13:05
BLOGG: http://wallenthinjensen.blogg.se



DITT NAMN:
Stammis? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0